דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו בצק סוכר, וכיצד ניתן להכין בעזרתו עוגות דקורטיביות לאירועים?! 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2172 פעמים ]


עוגות ימי הולדת  או לאירועים בכלל, הן כבר מזמן לא רק עוגות. עוגת השיש או הספוג שאם הבית הייתה מכינה, ובמקרה הטוב מפזרת סוכריות צבעוניות מעליה, כבר די נעלמה מהעולם.  כיום פשט המנהג להזמין עוגה מיוחדת לאירוע, ולהקפיד שהיא תהיה לא רק טעימה אלא אף מקושטת ומעוצבת בבצק סוכר.

למעשה מדובר בטרנד שהוא שילוב של עוגה ופיסול אומנותי. העוגה עצמה מכוסה בבצק צבעוני, ומעליה מפוסלים מגוון דמויות או צורות ססגוניות ומיוחדות, הכל כמובן בהתאם לדרישת הלקוח. אין ספק שמדובר בשילוב טכניקות ודמיון רב. הייחודיות של הקישוטים המעוצבים הם בכך שהם נעשים בכישרון רב, עד כדי כך שהם נראים אמתיים להפליא, אך למעשה ,בפועל הם אכילים לחלוטין.

אז מה הוא בעצם הבצק סוכר המיוחד הזה? למעשה מדובר בהמצאה ופיתוח ישראלי, של בצק מתוק, רך ופיסולי, שעשוי משילוב של מים, גלוקוז צבעוני, אבקת ג'לטין וחלבוני ביצה. שילוב של חומרים אלו מאפשר לבצק להיות יציב ואף גמיש, לפסל כל צורה או דמות בהתאם לצורך. הפיסול נעשה ממש כמו בפיסול בפלסטלינה או בפימו.

את העוגה המוכנה, עוטפים במשטח של בצק סוכר שרידדנו מראש, מכל צדדיה. למעשה הבצק סוכר אוטם את העוגה ממש כמו קופסת אכסון. את בצק הסוכר ניתן לצבוע כמובן, בצבעי מאכל, על מנת להגיע לשלל צבעים וגוונים. לאחר איטום העוגה, "מדביקים" עליה את החלקים המפוסלים מראש, עם "אייסינג", מעין "דבק" שמיוצר על ידי הקצפת חלבון ביצה ואבקת סוכר. באמצעות צבעים מיוחדים ניתן אף לצייר על הבצק עצמו, באמצעות צבעים וכלים מיוחדים.

חשוב מאוד להקפיד, שהעוגה עצמה תהיה כזו שלא דורשת קירור, מאחר ובצק הסוכר לא שורד בתנאי לחות, ואי אפשר להכניס עוגה מעוצבת שכזו למקרר. כמו כן חשוב לשים לב שהעוגה מספיק יציבה ,על מנת שהעיצובים שמעליה לא ישקעו לתוכה. על פי רוב, משתמשים בעוגה בחושה פשוטה.

בצק הסוכר מתייבש באופן מהיר ביותר. לכן, מומלץ לדעת מראש מה אנו מתכוונים לעשות אתו ואיזה צורות אנו הולכים לפסל, על מנת שלא יתייבש באוויר ויוצרו בו סדקים. את שאריות בצק הסוכר לאחר תום השימוש, ניתן לשמור בשקית ניילון אטומה אפילו למספר חודשים.

אין ספק שהפופולאריות של העוגה המקושטת בבצק סוכר נובעת מהעובדה שמלבד היופי האומנותי המרהיב שלה, היא מקורית וייחודית לכל אירוע. עוגת חתונה כבר לא צריכה להיות באותו צבע לבן משעממם, אלא היא יכולה להיות מורכבת ממספר צבעים ואף עם אלמנטים מפוסלים שמזכירים את הזוג הנישא. כך גם בימי הולדת. אם הילד החוגג אוהב לדוגמא כדורגל, בהחלט ניתן לפסל את דמותו משחק בכדור מעל העוגה.כך האופי והייחודיות של כל עוגה שונה מאירוע לאירוע.

בעקבות התלהבותם הרבה של הישראלים מהתחום החדש, קיים ביקוש רב לסדנאות פיסול בבצק סוכר. בסדנאות אלו לומדים לעבוד עם הבצק, לצבוע אותו, לפסל ולצייר עליו וכן את כל רזי הפיסול והיצירה. קיימות סדנאות למתחילים ואף למתקדמים, על מנת לרכוש טיפים נוספים בתחום. סדנה כזו היא רעיון נהדר לחוג או לתחביב, ואפילו כחוויה בימי הולדת של ילדים. לאחרונה אפילו נהגו לחגוג מסיבות רווקים עם סדנה שכזו.

אין ספק שמדובר באומנות יפה אך גם מתכלה. לכן מומלץ בחום, לצלם ולהנציח את  עבודת הפיסול , רגע לפני שטועמים מהעוגה J

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב